• Despre noi
  • Contact
vineri, septembrie 22, 2023
  • Energie
    • Toate
    • Energie electrică
    • Energie termică
    • Energie Verde
    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

    OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    Proiect OUG: Românii vor putea beneficia de plafonarea prețului energiei pentru toate locurile de consum

    Virgil Popescu: Decarbonizare fără energie nucleară nu se poate

    Electrica Furnizare a montat 33 de proiecte fotovoltaice de 13 milioane de euro în 2022

    Electrica a finalizat achiziția companiei care dezvoltă proiectul fotovoltaic Satu Mare 2

    AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică

    Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

  • Petrol și gaze
  • Analize
  • Opinii și comentarii
  • Utile
  • CSR
Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
  • Energie
    • Toate
    • Energie electrică
    • Energie termică
    • Energie Verde
    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

    OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    Proiect OUG: Românii vor putea beneficia de plafonarea prețului energiei pentru toate locurile de consum

    Virgil Popescu: Decarbonizare fără energie nucleară nu se poate

    Electrica Furnizare a montat 33 de proiecte fotovoltaice de 13 milioane de euro în 2022

    Electrica a finalizat achiziția companiei care dezvoltă proiectul fotovoltaic Satu Mare 2

    AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică

    Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

  • Petrol și gaze
  • Analize
  • Opinii și comentarii
  • Utile
  • CSR
Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
Acasa Analize

Roland Berger: Cadrul de reglementare a vehiculelor trebuie actualizat pentru trecerea la mașinile electrice

Adrian Gellner ale Adrian Gellner
27/03/2023
in Analize, Auto, Energie, Energie electrică, Energie regenerabilă, Energie Verde
0
Roland Berger: Cadrul de reglementare a vehiculelor trebuie actualizat pentru trecerea la mașinile electrice
0
SHARE-URI
1k
VIZUALIZARI
Share on FacebookShare on Twitter

Szabolcs Nemes, Partener în cadrul Roland Berger București, consideră că, în comparație cu alte țări, România oferă stimulente generoase pentru achiziția vehiculelor electrice, însă trebuie stabilite ținte clare de reducere a emisiilor parcului auto la nivel național.

În 2022, în România au fost înmatriculate peste 15.000 de vehicule electrice și hibride plug-in noi, ceea ce a reprezentat o creștere de 70% față de anul 2021, dintre care 75% au fost vehicule electrice.

Această creștere se datorează în special programului de sprijin Rabla Plus și disponibilității mai mari a modelelor cu propulsie electrică. Consumatorii sunt din ce în ce mai interesați de vehiculele verzi.

În principalele piețe europene, vehiculele electrice (EV și PHEV) au reprezentat un procent record de 21% din noile înmatriculări în 2022. România a depășit pentru prima dată piețe importante europene precum Italia și Spania, cu un procent de circa 12%, dar încă se află în urma multor țări din Europa de Vest în ceea ce privește adopția mobilității electrice.

Oferta de modele electrice este încă în creștere

Conform datelor din 2022, se poate observa o ușoară creștere de 10% în oferta totală de vehicule electrice, dar rata de creștere este mai lentă în comparație cu anii precedenți.

Dacia Spring rămâne cel mai bine vândut vehicul electric din România, cu aproximativ 60% din toate înmatriculările de vehicule electrice noi.

Piața vehiculelor hibride plug-in (PHEV) este mai diversificată, niciun brand neavând o cotă mai mare de 20% din înmatriculări.

Producătorii auto au continuat să lanseze modele noi de vehicule electrice în 2022, inclusiv mai multe tipuri de caroserie, cum ar fi vehicule utilitare și comerciale.

SUV-urile au rămas cel mai popular segment, reprezentând aproape jumătate din toate modelele disponibile de vehicule electrice.

Dezvoltarea infrastructurii de încărcare rămâne pe un trend ascedent

Numărul locațiilor de încărcare crește susținut cu aproximativ 300 pe an, în timp ce stațiile de încărcare rapidă (cu puteri de încărcare de minim 50kW) și ultra-rapidă (puteri de încărcare de peste 150kW) sunt mai comune decât în trecut.

Acestea reprezintă 42% din piață în 2022. Majoritatea locațiilor de încărcare operează o singură stație, în timp ce mai puțin de 5% din totalul locațiilor au instalate trei sau mai multe stații de încărcare.

Aproximativ 30% din infrastructura publică de încărcare se află în zona de retail.

Dealerii auto dețin cea de-a doua cea mai mare pondere în ceea ce privește infrastructura de încărcare rapidă, dar multe dintre acestea sunt semi-publice.

Rețelele de benzinării au înregistrat cea mai mare creștere în 2022 în privința construirii stațiilor de încărcare electrică, cu focus pe stațiile rapide și ultra-rapide (74% din total).

Dragoș Fundulea, Principal Roland Berger București, consideră că sistemul actual de impozitare a vehiculelor în România trebuie actualizat pentru a descuraja treptat deținerea vehiculelor poluante. Elemente alternative ce ar putea lua în considerare sunt reprezentate de valoarea autovehiculelor, norma de poluare sau emisiile de dioxid de carbon.

Cadrul legislativ și de impozitare din România poate necesita o actualizare

România oferă în prezent unele dintre cele mai generoase stimulente pentru achiziționarea de vehicule electrice din Europa, în contrast cu alte țări-cheie ale Uniunii Europene, precum Germania, Olanda, Franța și Suedia, care reduc sau înlătură treptat sprijinul financiar pentru achiziția vehiculelor hibride sau electrice.

Pe de altă parte, bugetul Rabla Plus, care oferă stimulente financiare pentru achiziționarea de vehicule electrice și hibride, aproape s-a dublat an de an și a ajuns la 218 milioane EUR în 2022.

Cu toate acestea, în lipsa altor constrângeri cum ar fi taxarea treptată în funcție de nivelul de poluare sau implementarea zonelor cu emisii reduse, programul Rabla Plus va deveni un factor limitativ în dezvoltarea pieței de autovehicule electrice în România, creând o dependență ridicată de astfel de programe de stimulare, nesustenabile pe termen lung.

Sistemul de impozitare a vehiculelor din România se bazează exclusiv pe capacitatea cilindrică a motorului, fiind acordate reduceri semnificative autovehiculelor hibride și electrice.

Cu toate acestea, nu sunt luate în considerare diferite grade de hibridizare. Vehiculele hibride ”mild” beneficiază de o reducere de 95% a impozitului, egală cu reducerea aplicată hibridelor plug-in, în timp ce vehiculele complet electrice momentan nu sunt impozitate. Acest sistem favorizează în mod disproporționat vehiculele hibride față de cele complet electrice.

În contrast, alte țări europene utilizează multipli factori în calcularea impozitului, inclusiv considerații privind poluarea și emisiile de gaze cu efect de seră.

Un cadru de impozitare optim pentru România ar putea lua în considerare valoarea autovehiculelor, emisiile de dioxid de carbon și norma de poluare a acestora pentru a descuraja treptat utilizarea vehiculele poluante.

Zonele cu emisii reduse încurajează de asemenea adopția vehiculelor mai puțin poluante în mod indirect.

România este în urmă în acest sens față de Europa de Vest. Țări precum Franța și Marea Britanie au implementat multiple zone cu emisii scăzute sau emisii zero, în timp ce pe plan local nu există momentan zone clar definite în care să fie limitat accesul vehiculelor foarte poluante.

Tags: actualizarecadru de reglementaremasini electriceRoland Berger
  • Actualitate
  • Comentarii
  • Cele mai recente
Doru Avramescu, CEO Roserv Green Energy: “Transformăm platforma RAFO într-un producător de energie verde”

Doru Avramescu, CEO Roserv Green Energy: “Transformăm platforma RAFO într-un producător de energie verde”

08/06/2021
Încep lucrările la centrala în cogenerare de la Petromidia

Încep lucrările la centrala în cogenerare de la Petromidia

27/05/2021
Adrem se așteaptă la afaceri în creștere cu 20% în 2023. Adrian Bodea: Mă bucur că după 30 de ani, pot să spun că mi-am îndeplinit visul

Adrem se așteaptă la afaceri în creștere cu 20% în 2023. Adrian Bodea: Mă bucur că după 30 de ani, pot să spun că mi-am îndeplinit visul

21/12/2022
Facebook

Ce consumatori trebuie să depună declarații pentru energie la preț plafonat. Explicații ANRE

16/12/2022

VIDEO – Virgil Popescu, la Dezbaterea- „Cu cine reclădim și modernizăm România” – Energia – motorul economiei

4

Dragoș Preda, secretar de stat Ministerul Transporturilor: Dezvoltarea infrastructurii este vitală, dar, fără resursa umană, se va alege praful

4

Ștefan Vuza: România ar trebui să își stabileacă industriile strategice și să investească în ele

3

Tranziția de la cărbune la gaz e șansa României, dar nu o vrea UE – secretar de stat MFE

3
România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023
OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

30/03/2023
PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

30/03/2023

Recente

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023
OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

30/03/2023
PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

30/03/2023

Stiri recente

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023

ENERGY HUB

Follow

Ramai la curent cu noutatile din domeniu.

Energie

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare
Energie electrică

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității
Energie

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023

Petrol si gaze

OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră
Bani

OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

30/03/2023
Progres de peste 80% în construcția centralei pe cogenerare de pe platforma Petromidia
Bani

Progres de peste 80% în construcția centralei pe cogenerare de pe platforma Petromidia

22/03/2023

Analize

AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică
Analize

Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

27/03/2023
Analiză PeliPartners: Principalele modificări ale cadrului legal privind construcția de proiecte de energie regenerabilă
Analize

Analiză PeliPartners: Principalele modificări ale cadrului legal privind construcția de proiecte de energie regenerabilă

27/03/2023
  • Despre Noi
  • Contact
  • Energie
  • Petrol și gaze
  • Analize
  • Utile
  • CSR

© 2021 Energy Hub - Totul despre energie

Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
  • Energie
    • Energie electrică
    • Energie termică
    • Energie Verde
  • Analize
  • Utile
  • CSR
  • Opinii și comentarii
  • Despre Noi
  • Contact

© 2021 Energy Hub - Totul despre energie

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?