• Despre noi
  • Contact
vineri, septembrie 22, 2023
  • Energie
    • Toate
    • Energie electrică
    • Energie termică
    • Energie Verde
    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

    OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    Proiect OUG: Românii vor putea beneficia de plafonarea prețului energiei pentru toate locurile de consum

    Virgil Popescu: Decarbonizare fără energie nucleară nu se poate

    Electrica Furnizare a montat 33 de proiecte fotovoltaice de 13 milioane de euro în 2022

    Electrica a finalizat achiziția companiei care dezvoltă proiectul fotovoltaic Satu Mare 2

    AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică

    Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

  • Petrol și gaze
  • Analize
  • Opinii și comentarii
  • Utile
  • CSR
Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
  • Energie
    • Toate
    • Energie electrică
    • Energie termică
    • Energie Verde
    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

    OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

    OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    E.ON România: Cum poţi economisi 200 kWh anual

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    SYMMETRICA investește peste 6 milioane de euro în panouri fotovoltaice

    Proiect OUG: Românii vor putea beneficia de plafonarea prețului energiei pentru toate locurile de consum

    Virgil Popescu: Decarbonizare fără energie nucleară nu se poate

    Electrica Furnizare a montat 33 de proiecte fotovoltaice de 13 milioane de euro în 2022

    Electrica a finalizat achiziția companiei care dezvoltă proiectul fotovoltaic Satu Mare 2

    AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică

    Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

  • Petrol și gaze
  • Analize
  • Opinii și comentarii
  • Utile
  • CSR
Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
Acasa Analize

Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

Adrian Gellner ale Adrian Gellner
27/03/2023
in Analize, Energie, Energie regenerabilă
0
AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică
0
SHARE-URI
894
VIZUALIZARI
Share on FacebookShare on Twitter

Germania a ajuns la un acord cu Comisia Europeană privind comercializarea mașinilor noi cu motoare pe combustie și după 2035, dacă acestea folosesc combustilibi ecologici. Sigur această măsură, conform unui studiu AEI aduce creșeteri ale prețurilor mașinilor. 

Unul dintre cei mai vizați ecocombustibili sunt biocombustibili, dar aceștia, astăzi, folosesc terenurile agricole cu un pericol real asupra securității alimentare, conform unei analize AEI.

Începând cu anul 2018, în toate statele Uniunii Europene, pentru ca șoferii să înțeleagă ușor ce tip de carburant este compatibil cu mașinile lor indiferent în ce țară alimentează. codurile E5, E10, B7 sau B10, care simbolizează cantitatea de biocombustibili din carburant. Mai exact, E provine de la bioetanol, B de la biodiesel, iar numărul din dreptul fiecărei litere simbolizează cantitatea procentuală de biocarburant din compoziția carburantului. Practic, E5 înseamnă că benzina cu care alimentezi și are în compoziție 5% bioetanol.

Totuși, utilizarea biocombustibililor în compoziția carburanților este reglementată încă din anul 2009, atunci când Uniunea Europeană a lansat Directiva pentru Energie Regenerabilă. Scopul final al acestei directive a fost să permită o reducere a emisiilor de dioxid de carbon în timpul utilizării mașinilor cu motoare termice, în contextul în care la vremea respectivă mașinile electrice erau la fel de frecvente precum sunt astăzi călătoriile turistice în spațiu.

Conform Transport&Environment în Europa:

  • bioetanolul folosit în compoziția benzinei provine în special de la culturi agricole precum porumb (49%), grâu (21%) și sfeclă de zahăr (19%). Nivelul biocombustibil înseamnă cca 6.8% bioethanol în benzină.
  • biodieselul provine în special de la culturi agricole precum ulei de răpiță (36%), ulei de palmier (30%) și ulei de soia (14%). Nivelul biodieselului înseamnă cca 8.1% biodiesel în motorină.

Combustibilii durabili pentru transporturi pot juca un rol esențial în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în toate sectoarele de transport. În prezent, sectorul aviației și cel maritim se bazează aproape exclusiv pe combustibili fosili.

Regulamentul privind asigurarea unor condiții de concurență echitabile pentru un transport aerian durabil (cunoscut și drept inițiativa ReFuelEU în domeniul aviației) și regulamentul privind utilizarea combustibililor din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim (FuelEU în domeniul maritim) vizează creșterea gradului de utilizare a combustibililor durabili de către aeronave și nave pentru a-și reduce amprenta de mediu.

Creșterea cantităților de biocombustibili care trebuie să fie folosiți în transporturi, raportat la consumul total anual

  2025 2030 2035 2040 2045 2050
Autovehicule 10% 14% 12% 9% 8% 7%
Aviatie 2% 6% 20% 32% 38% 63%
Maritim 2% 6% 13% 26% 59% 75%

Prea multă energie verde și prea puține alimente?

Întrucât provin din diverse culturi agricole, biocombustibilii au început să fie criticați că “fură pâinea de la gură” la propriu pentru milioane de oameni.

Astăzi pentru necesarul de biocombustibil al Europei se folosesc cca. 8 milioane Ha de teren pentru cultivarea plantelor pentru  a se produce bioethanol și cca 34 milioane Ha pentru cultivarea plantelor pentru producerea biodiesel. Cele 42 de milioane de teren folosit pentru a produce biocombustibil, ar puatea asigura hrana pentru 10 milioane de oameni (considerând că pentru a hrăni 4 oameni este nevoie de un Ha de teren).

În situația în care în anul 2050 s-ar obține întreaga cantitate de biocombustibil exclusiv din plante ar fi necesare cca. 154.000 milioane de Ha, care ar putea asigura hrana pentru cca. 38 milioane de oameni.

În România nu se produce bioethanol, întreaga cantitate necesară aditivării benzinei fiind importată. România produce însă aproape toată cantitatea de biodiesel.

Tocmai pentru a nu se ajunge într-o astfel de situație, Fit for 55 vine și instituie obligația de a reduce drastic cantitatea de biocombustibili obținuți din plante cultivate și orientarea către biocombustibili obținuți din ulei alimentar uzat, deșeuri etc.

Există trei generații de biocombustibili:

  • Biocombustibili de prima generație – 1 G –  acestea sunt cele care au o origine în culturile agricole care sunt folosite pentru obținerea produselor alimentare destinate consumului uman. Aceste sisteme de producție sunt cele mai simple și mai ieftine, deoarece sunt folosite rămășițele producției acestor alimente. Cu toate acestea, are unele limitări care pot pune în pericol aprovizionarea cu alimente și biodiversitatea prin reducerea speciilor de plantații din ecosisteme. Cantitatea de biocombustibili din prima generație se va reduce simțitor în următorii ani, redânduse astfel terenurilor culturilor destinate oamenilor și animalelor.
  • A doua generație de biocombustibili – 2 G – se obține din biomasa produsă în mediul forestier. Aceste materiale sunt lignocelulozice și naturale sunt lemnoase sau fibroase. Sunt biocombustibili care continuă să reducă emisiile de CO2 în atmosferă, dar sunt mai scumpe și mai complicate de produs decât prima generație.
  • Biocombustibili de a treia generație – 3 G – acestea provin din biomasă care nu este destinată consumului uman sau deșeurilor. În această categorie includem microalgele. Tehnicile de biologie moleculară sunt utilizate în producția sa și microalgele pot fi generate pentru producția ulterioară de biocombustibil.

Progrese tehnologice importante se realizează în a doua și a treia generație, deoarece acestea sunt cele mai potrivite pentru a înlocui combustibili fosili care domină piața astăzi și vor fi biocombustibilii care s evor produce în viitor pentru a acoperii obligațiile stabilite.

Tags: agriculturăalimentebiocombustibilidumitru chisalitaenergie verde
  • Actualitate
  • Comentarii
  • Cele mai recente
Doru Avramescu, CEO Roserv Green Energy: “Transformăm platforma RAFO într-un producător de energie verde”

Doru Avramescu, CEO Roserv Green Energy: “Transformăm platforma RAFO într-un producător de energie verde”

08/06/2021
Încep lucrările la centrala în cogenerare de la Petromidia

Încep lucrările la centrala în cogenerare de la Petromidia

27/05/2021
Adrem se așteaptă la afaceri în creștere cu 20% în 2023. Adrian Bodea: Mă bucur că după 30 de ani, pot să spun că mi-am îndeplinit visul

Adrem se așteaptă la afaceri în creștere cu 20% în 2023. Adrian Bodea: Mă bucur că după 30 de ani, pot să spun că mi-am îndeplinit visul

21/12/2022
Facebook

Ce consumatori trebuie să depună declarații pentru energie la preț plafonat. Explicații ANRE

16/12/2022

VIDEO – Virgil Popescu, la Dezbaterea- „Cu cine reclădim și modernizăm România” – Energia – motorul economiei

4

Dragoș Preda, secretar de stat Ministerul Transporturilor: Dezvoltarea infrastructurii este vitală, dar, fără resursa umană, se va alege praful

4

Ștefan Vuza: România ar trebui să își stabileacă industriile strategice și să investească în ele

3

Tranziția de la cărbune la gaz e șansa României, dar nu o vrea UE – secretar de stat MFE

3
România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023
OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

30/03/2023
PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

30/03/2023

Recente

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023
OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră

OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

30/03/2023
PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

PMP va cumpăra 20 de capacităţi modulare de producere a energiei termice

30/03/2023

Stiri recente

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023

ENERGY HUB

Follow

Ramai la curent cu noutatile din domeniu.

Energie

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare
Energie electrică

România ar putea începe construcția reactoarelor 3 și 4. A fost obținut un nou acord de finanțare

19/09/2023
ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității
Energie

ANRE majorează din 1 aprilie tarifele de distribuție a electricității

31/03/2023

Petrol si gaze

OMV Petrom a bugetat investiții 600 milioane de lei în Marea Neagră
Bani

OMV Petrom: Amendamentele introduse în legea privind taxa de solidaritate încalcă principiile Constituţiei

30/03/2023
Progres de peste 80% în construcția centralei pe cogenerare de pe platforma Petromidia
Bani

Progres de peste 80% în construcția centralei pe cogenerare de pe platforma Petromidia

22/03/2023

Analize

AEI: Zeci de mii gospodării din România, fără energie electrică
Analize

Biocombustibilii folosiți în transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

27/03/2023
Analiză PeliPartners: Principalele modificări ale cadrului legal privind construcția de proiecte de energie regenerabilă
Analize

Analiză PeliPartners: Principalele modificări ale cadrului legal privind construcția de proiecte de energie regenerabilă

27/03/2023
  • Despre Noi
  • Contact
  • Energie
  • Petrol și gaze
  • Analize
  • Utile
  • CSR

© 2021 Energy Hub - Totul despre energie

Fara rezultate
Vezi toate rezultatele
  • Energie
    • Energie electrică
    • Energie termică
    • Energie Verde
  • Analize
  • Utile
  • CSR
  • Opinii și comentarii
  • Despre Noi
  • Contact

© 2021 Energy Hub - Totul despre energie

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?